dilluns, 7 d’octubre de 2013

Educació 2.0.: marca, moda o nova visó de l'educació?

En aquesta primera entrada vull reflexionar sobre el capítol 1, de Julian Cabecero Almenara, extret del llibre "Web 2.0.: El uso de la web en la sociedad del conocimiento. Investigación e implicaciones educativas".

Segons l'autor, el terme Educació 2.0 fa referència a la nova manera d'ensenyar i aprendre que requereix la nostra societat actual, on els infant i els joves neixen i es desenvolupen envoltats de tecnologia. El més important no és la quantitat de tecnologia que ens rodeja, sinó el fet de com han d'enfrontar-se les institucions formatives a aquesta nova realitat.

Els ordinadors o els mòbils no són merament màquines sinó que són eines de comunicació social i una font d'informació inesgotable. Precisament per això, l'Educació 2.0 no fa referència només a l'ús de les noves tecnologies a les escoles, sinó que aporta una nova visió del procés d'ensenyament-aprenentatge. Un procés actiu, dinàmic, on el mestre és un guia i els alumnes aprenen per ells mateixos. Per una part, aprenent estratègies per avaluar i sintetitzar la informació que té al seu abast, i per altra part, construint-ne de nova a partir de la reflexió i del treball col·laboratiu.

Aquest procés d'Educació 2.0 requereix noves habilitats i competències per part dels mestres quant a noves tecnologies per poder seleccionar materials de qualitat, per crear situacions significatives i motivants i per poder avaluar els aprenentatges que aquest tipus de propostes esdevenen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada